Психологічна служба
Практичний психолог-методист Пономаренко Олена Миколаївна
Психологічна служба КЗ «Опорний заклад освіти Малоданилівський ліцей» Малоданилівської селищної ради, Харківської області працює над темою:
«Організація психолого-педагогічного супроводу освітнього процесу, актуалізація адаптивних і компенсаторних ресурсів особистості, стабілізація емоційної сфери, мобілізація психологічного потенціалу учасників освітнього процесу, формування стійкості до стресу та створення таких умов навчання і виховання, які б сприяли гармонійному психічному та особистісному розвитку здобувачів освіти в умовах реалізації Концепції Нової української школи».
Мета діяльності практичного психолога: "забезпечення своєчасного і систематичного вивчення психофізичного розвитку здобувачів освіти, мотивів їхньої поведінки і діяльності з урахуванням вікових, інтелектуальних, фізичних, гендерних та інших індивідуальних особливостей; сприяння створенню умов для виконання освітніх і виховних завдань закладів освіти, соціального та інтелектуального розвитку здобувачів освіти, охорони психічного здоров'я, надання психологічної та соціально-педагогічної підтримки всім учасникам освітнього процесу відповідно до цілей та завдань системи освіти".
Тема самоосвіти практичного психолога:
«Вплив арттерапевтичних методів на психічний розвиток особистості задля збереження здоров'я всіх учасників освітнього процесу та їх адаптація до умов освітньої установи».
Основні завдання діяльності психологічної служби ліцею:
· Вивчення особливостей та надання соціально-психологічної допомоги в період адаптації учнів до нових умов навчання (1-й, 5-й, 10-й класи) в онлайн форматі.
· Організація профорієнтаційної роботи з учнівською молоддю (9-й, 10-й, 11-й класи) в онлайн форматі.
· Підвищення психосоціальної стійкості до стресу всіх учасників освітнього середовища з допомогою проведення онлайн зустрічей «Коло психологічної підтримки».
· Проведення арттерапевтичних офлайн зустрічей для дітей, батьків та вчителів які знаходяться на території смт Мала Данилівка.
· Допомога дітям опрацювати неефективні реакції на стрес, напрацювати механізми стресостійкості, навчити технік, які допоможуть стабілізуватися та легше впоратися зі спогадами про пережите.
· Здійснення психологічної підтримки здобувачів освіти з числа внутрішньо переміщених осіб, зокрема тих, хто виїхав за кордон.
· Упровадження онлайн-консультування, проєктуючи його через різні альтернативні комунікативні канали.
· Надання психологічної підтримки учасникам бойових дій та членам їх сімей.
· Здійснення психологічного і соціально-педагогічного забезпечення та супровід інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами, консультативної і просвітницької роботи з батьками.
· Поновлення інформації на вебсайті про контакти безкоштовної кризової психологічної допомоги в період війни в країні, та можливіть отримати онлайн-консультацію безпосередньо у закладі освіти.
· Проведення просвітницької та роз’яснювальної роботи серед педагогів ліцею щодо важливості своєчасного надання першої психологічної допомоги дітям, які пережили психотравмуючі події в умовах воєнного стану.
· Рекомендувати вчителям під час уроку впроваджувати психологічні хвилинки, які допоможуть здобувачу освіти впоратися зі стресом і його наслідками, емоційно налаштуватися на урок, на плідну роботу, розвантажитися, зняти емоційне напруження, відновити відчуття безпеки.
· Профілактика поширення насильства, протиправної та інших форм асоціальної поведінки в дитячому середовищі.
· Соціально-психологічне забезпечення формування навичок здорового способу життя та профілактика поширення негативних явищ: тютюнопаління, алкоголізму, наркоманії.
· Організація роботи з дітьми щодо усунення тривожних станів, страхів, особистісних проблем використовуючи технології арт-терапії.
· Організація нових соціальних акцій волонтерською організацією «Крапелька добра» для формування навичок активної соціальної поведінки, громадської відповідальності підлітків.
«Психологічне консультування в системі освіти» 2021 рік
Виступ на Всеукраїнській науково-методичній онлайн-конференції, присвяченій 30-річчю психологічної служби у системі освіти України з доповіддю «Профілактика адиктивної поведінки у підлітків як основа формування здорового способу життя» на YouTube (на 3:43:50 хв.), та Google диску 2021 рік
«Арттерапія в умовах воєнного часу» 2022 рік
ДОСВІД РОБОТИ: "Застосування арттерапевтичних методів задля збереження здоров'я всіх учасників освітнього процесу" 2023 рік
"Досвід роботи психолога щодо збереження психічного здоров'я дітей Малоданилівської громади" 2022-2024 р.р.
Корекційно-розвиткова програма «Корекція тривожних станів в умовах воєнного стану за допомогою артметодів» 2023 рік
Розробки авторських методик оприлюднені в «Арттерапія дітей у часи війни: методичний посібник / за заг. ред. О. Вознесенської, О. Луценко, М. Перун. – Київ: ФОП Назаренко Т.В., 2023. – с. 58-77с.».
Авторські арттерапевтичні методики 2022-2024 р. оприлюднені на фейсбук сторінці психолога https://www.facebook.com/ELENA196814 та опробовані під час роботи «Коло психологічної підтримки» з елементами арттерапії для дітей Малоданилівської громади та внутрішньо переміщених дітей у формі офлайн-зустрічей на базі Малоданилівської дитячої музичної школи ім.Гната Хоткевича.
Сайт практичного психолога-методиста КЗ "Опорний заклад освіти Малоданилівський ліцей" Малоданилівської селищної ради, Харківської області Пономаренко Олени Миколаївни
https://sites.google.com/view/psihologhkola