A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальний заклад
"Опорний заклад освіти Малоданилівський ліцей"
Малоданилівської селищної ради Харківської області

СИСТЕМА ВИХОВНОЇ РОБОТИ

Система виховної роботи

В ліцеї склалася система виховної роботи, яка на принципах гуманізму, демократизму, єдності сім’ї та школи, спадкоємності поколінь забезпечує здійснення національного виховання, спонукає до утвердження педагогіки особистості, сприяє формуванню в учнів навичок самоосвіти, самоаналізу, допомагає учням розвивати індивідуальні здібності, творчі задатки, самовизначитись та самореалізуватись.

 

Мета й завдання виховної системи

Метою виховної системи є випускник ліцею, здатний до соціально активного життя й реалізації себе в майбутньому. Тому перед педагогічним колективом ліцею постають такі завдання:

Організація життєдіяльності учнівського, педагогічного та батьківського колективів з позиції здорового способу життя на засадах розуміння єдності людини й природи, залежності здоров’я людини від стану довкілля.

Створення умов для самореалізації особистості учня у межах учнівського самоврядування.

Створення умов для формування взаємодовіри та взаєморозвитку між всіма суб’єктами навчально-виховного процесу – вчителями, учнями, батьками, місцевою громадою – на засадах норм міжособистісної та міжкультурної взаємодії та толерантності.

Створення умов для формування правової культури особистості, основ громадянськості. 5. Створення умов для розвитку духовного потенціалу особистості на засадах особистісно-орієнтованої педагогіки.

 

 

 

Пріоритетним у виховній роботі ліцею є:

  

реалізація особистісно орієнтованого підходу в навчально-виховному процесі;

залучення молоді до національної та світової культури;

збереження морального та фізичного здоров’я підростаючого покоління;

виховання патріотизму, громадянських якостей особистості;

забезпечення педагогічних умов для соціалізації учнів, виховання в них життєвої компетентності.

 

Виховна система ліцею має цілісну структуру, яка сприяє успішній діяльності

 

 

 

Завдання виховної системи:

Виховувати дитину як громадянина країни, національно свідомого, життєво і соціально компетентного, здатного здійснювати самостійний вибір і приймати відповідні рішення у життєвих ситуаціях.

Сприяти зростанню творчого духовного потенціалу особистості, розкриттю здібностей на кожному з виховних етапів.

Розвивати дитяче самоврядування як осередок самореалізації громадянського виховання.

Стимулювати саморозвиток, самовиховання, самоосвіту учнів та розвиток їх життєтворчої компетентності через участь у реалізації проектів соціального та благодійного напрямків.

Створювати умови для розвитку життєтворчої компетентності учнів.

Впроваджувати оптимальні методів, форм, засобів, що сприяють формуванню в учнівської молоді основ життєтворчості; розширення можливостей компетентного вибору особистістю свого життєвого шляху

 

 

Виховна робота реалізується за такими напрямками:

Виховання громадянської свідомості через учнівське самоврядування, формування активної життєвої позиції.

Виховання правової культури та профілактика правопорушень.

Пропаганда здорового та безпечного способу життя. Психологічна підтримка учнів та вихованців.

Національно-патріотичне виховання.

Еколого-натуралістичне виховання, краєзнавство.

Культурологічне виховання.

Організація позаурочної діяльності учнів через гурткову, секційну, факультативну, дослідницьку та науково-пошукову роботу.

Кожний напрям відбито в річному плані роботи ліцею в доступному обсязі. Система виховної роботи спрямована на створення умов для розвитку для самореалізації особистості кожного учня.

Система виховної роботи ліцею забезпечує:

активне залучення до процесу виховання батьківської громадськості;

організацію методичної роботи з актуальних проблем виховання з педагогами, класними керівниками;

розвиток активності школярів у різних видах діяльності та творчий розвиток здібностей, інтересів особистості у позанавчальній діяльності;

згуртовування учнівських колективів навколо організації колективних творчих справ, участь у проектах;

соціальну захищеність і підтримку учнів;

співпрацю з дитячими молодіжними та громадськими організаціями, об’єднаннями, колективами;

співробітництво з правоохоронними органами, соціальними службами з питань організації правової освіти, профілактичної роботи серед школярів;

концентрацію сил педколективу за пріоритетними напрямками виховної роботи.

 

Управління ліцейною виховною системою здійснюється через конкретизацію цілей виховання, розширення видів діяльності, введення інновацій у виховний процес, діяльність соціально – психологічної служби розширення взаємодій з середовищем. Пошук сучасних шляхів і засобів виховання школярів здійснюється на засадах педагогіки творчості і становить одну із найактуальніших проблем навчально-виховного процесу. Тому в школі визначено коло питань для приоритетного вирішення сутності виховного процесу, функцій, які спрямовані на розв’язанні проблеми становлення творчої особистості.

У центрі виховного процесу є особистість – її нахили, здібності, потреби, інтереси, соціальний досвід, самосвідомість, характер. Уся виховна робота школи спрямована на кінцевий результат — випускника, який повинен володіти основними якостями, вміннями.

Основними принципами організації виховного простору ліцею є:

Максимально можлива свобода учня у виборі форми та міри власної участі у виховному просторі;

Створення сприятливих можливостей щодо розвитку та здійснення життєтворчості учня, набуття та реалізації ним індивідуально-особистісних технологій життєтворчості.

Заохочення учня до визначення власних цілей та завдань, вироблення індивідуального плану участі у виховному просторі.

Врахування особистісних особливостей учня: його досвіду, рівня знань, здібностей, стилю життя, актуального стану його життєвої компетентності.

Орієнтація на самостійну активну участь учня у виховному просторі;

Обов’язковий самоаналіз та самооцінку учнем власних результатів.

 

 

Структура виховної роботи ліцею включає в себе і взаємодію школи з найближчим до неї середовищем на рівні сімей учнів: з батьками й особами, що їх замінюють, акцентуючи увагу на питаннях соціалізації дітей і молоді в тому чи іншому аспекті.

Взаємодія сім’ї та школи

 

 

 

 

 

 

План виховної роботи на 2023-2024 н.Р.

Наказ про_закрiплення_класного_керiвництва 23-24 н.р. 

Наказ Про роботу кл.керівників 23-24 н.р.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень